מה זה Yold? ומה הקשר לבייבי בומרס?

Yold

בני דור ה”בייבי בומרס” בעולם ובישראל מגיעים בשנים הקרובות לגיל הפרישה ובדרך הם משנים את דפוסי הצריכה של בני “הגיל השלישי”. מסקר הלמ”ס (פני החברה בישראל מספר 11) עולה כי כ- 15% מהאוכלוסייה בישראל יהיו השנה מעל גיל 60 כאשר למעלה מ- 60% מהם גרים בערי המרכז. הכינוי YOLD (Young Old) אולי לא מוכר לכולם, אך משמעותו היא המבוגרים הצעירים, מקור הכינוי ביפן הידועה בהזדקנות אוכלוסייתה בגלל תוחלת החיים הגבוהה של אזרחיה וקיטון בשיעור הילודה.

בכתבה שפורסמה באקונומיסט בחודש ינואר, הוסבר כי כינוי זה מתייחס לדור עצום שנולד לאחר מלחמת העולם השנייה, בשנים 1955-1960 וכעת, לאחר 65 שנה כשהם אמורים לצאת לפנסיה, ה- YOLD היא אוכלוסייה רחבה, עשירה ובריאה יותר מכל דור שהגיע לגיל הפנסיה לפניה. דור זה צבר עושר ונכסים פנסיוניים שלא ראינו בדורות הקודמים, בהתאם יכולת הצריכה שלהם גבוהה מקבוצת גיל זו בעבר. תחשבו על הסבים והסבתות של הילדים הצעירים שלכם, הם נרשמים לחוגים, נוסעים לחו”ל, הולכים להצגה בערב ופוקדים את בתי הקפה בקניונים. על פי מחקר שנעשה בארצות הברית בין השנים 1989 ל-2013 ההון הממוצע למשק בית שבראשו עומד “בייבי בומרס” צמח ב-40% ל-210,000$  בעוד שבשאר טווחי הגילאים ההון הממוצע ירד.

אוכלוסיית ה- YOLD מסרבת לצאת לפנסיה או יותר נכון להפסיק לעבוד. מה שאולי מפתיע הוא שאנשים מעל גיל 60 הם בין קבוצות הלקוחות בעלות הצמיחה הגבוהה ביותר בביקוש לעסקי התעופה בעולם. כאמור, גם בישראל ניתן לראות תופעה דומה, כאשר האוכלוסייה בגיל הפרישה עשירה יותר, משכילה יותר ומפנה את זמן הפנאי הגדול שלה לצריכת תרבות, חופשות, בילויים ולימודים.

ההשפעה החיובית של דור זה על הצרכנות והכלכלה העולמית תלויה כמובן בהמשך שינויים נוספים כמו: גישתנו כחברה לאוכלוסייה זו, הנגשת פעילויות מותאמות לגילאים אלה, מדיניות ממשלתית שתתבטא בשינוי גיל הפנסיה ושינוי במדיניות הבריאות בהתמקדות על מניעת מחלות ולא רק בטיפולם.

התרחבות קבוצת האוכלוסייה של בני 60 ומעלה, חוסנם הכלכלי ותרבות הצריכה שלהם יוצרת הזדמנויות השקעה מעניינות בתחומים שלדעתנו יצמחו על מנת להדביק את הפער לביקושים החדשים. התחומים שלהערכתנו עשויים ליהנות מהגידול באוכלוסייה זו הם: תיירות, תעופה, רשתות מזון ובתי קפה, דיור מוגן ורפואה מונעת. חברות התעופה והתיירות יכולות להוות הזדמנויות השקעה מעניינות שכן הן צפויות לביקוש ההולך וגדל מצד בני דור זה שיוצאים לחופשות יותר מכל דור אחר. בנוסף לכך, האוכלוסייה המבוגרת יותר היא פוטנציאל בעלת היקף לא מבוטל עבור עסקי הדיור המוגן וכידוע לא מעט חברות נדל”ן מניב נכנסו בשנים האחרונות לתחום זה שהיה שמור בעבר לבתי אבות מיושנים.

תחום נוסף שלדעתנו צפוי ליהנות מביקושים הוא תחום תוספי המזון, שכן ההבנה כיום היא, שעל מנת להפחית את נזקי הגיל אנחנו צריכים להתמקד ברפואה מונעת ולא רק בטיפול של מחלות שמתגלות לאחר שהנזק כבר נגרם. על כן, תחום זה צפוי לצמוח בשנים הבאות, ככל שבני הדור יוסיפו להתבגר.

הירשם לניוזלטר שלנו וקבל עדכונים שוטפים

נכתב על ידי חזי גוילי ואביאל אסולין

לשאלות, צוות אג’יו פרסונל עומד לשירותכם בצור קשר.

הנתונים והמצגים בסקירות באתר אג’יו פרסונל אשר הובאו ממקורות שונים הוצגו ללא בדיקה נוספת תוך הנחה כי הם נכונים ומדויקים.

ניתוח הנתונים, ההנחות, המחשבות, המסקנות והרעיונות השונים בסקירה זו נעשו בצורה כללית אשר משקפת את דעתו של הכותב ושל חברת אג’יו בלבד.

המידע הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.

כל העושה שימוש במידע המופיע בסקירות באתר או בכל מידע אחר באתר, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו בלבד.

שיתוף ב facebook
שתף בפייסבוק
שיתוף ב twitter
שתף בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתף בלינקדאין

בדוק עכשיו את ערוצי ההשקעה המתאימים ביותר עבורך

המפלסים 17, קריית אריה,
פתח תקווה 4951447
משרד: 03-5559400
פקס: 03-5559414
office@agio.co.il

כל הזכויות שמורות לאג׳יו בע״מ | עיצוב ופיתוח: דה מרקט